loading...

معرفي مطالب جالب با لينك منبع

معرفي مطالب جالب با لينك منبع

بازدید : 310
11 زمان : 1399:2

برچسب عنوان يا تگ عنوان يك عنصر HTML است كه عنوان يك صفحه وب را مشخص مي كند. تگ هاي عنوان در صفحات نتايج موتورهاي جستجو (SERPs) به عنوان يك سرخط قابل كليك براي يك نتيجه معين نمايش داده مي شوند و براي قابليت استفاده ، سئو و به اشتراك گذاري اجتماعي بسيار مهم هستند. برچسب عنوان يك صفحه وب بايد يك توضيح دقيق و مختصري از محتواي آن صفحه وب باشد.

براي مثال به كد زير توجه كنيد:

فرمت بهينه

كليد واژه اوليه - كليد واژه ثانويه | نام تجاري

8-foot Green Widgets - Widgets & Tools | Widget World

طول بهينه عنوان

گوگل معمولا 50 تا 60 كاراكتر اول تگ عنوان را نمايش مي دهد. اگر عناوين خود را تا كمتر از 60 كاراكتر حفظ كنيد، تحقيقات ما نشان مي دهد كه شما مي توانيد 90٪ از عناوين خود را به درستي نمايش دهيد. هيچ محدوديتي در استفاده از كاراكتر ها وجود ندارد، زيرا كاركتر ها مي توانند در عرض با يكديگر متفاوت باشند و نمايشگر عنوان گوگل حداكثر (در حال حاضر) تا 600 پيكسل را مي تواند نمايش دهد.

چرا برچسب هاي عنوان مهم هستند؟

تگ هاي عنوان يكي از عوامل مهم در كمك به موتورهاي جستجو در درك آنچه در مورد صفحه شما است، هستند و اولين تصوري هستند كه بسياري از افراد از صفحه شما دارند. تگ هاي عنوان در سه مكان كليدي استفاده مي شود: (1) صفحات نتايج موتور جستجو (SERPs)، (2) مرورگرهاي وب و (3) شبكه هاي اجتماعي.

  1. صفحات نتايج موتور جستجو

برچسب عنوان شما (با چند استثناء) عنوان نمايش داده شده شما را در SERPs تعيين مي كند و اولين تجربه جستجوي بازديد كننده از سايت شماست. حتي اگر سايت شما خوب رتبه بندي شود، عنوان خوب مي تواند عامل تعيين كننده و يا شكست در تعيين اينكه آيا كسي روي لينك شما كليك مي كند يا خير باشد.

  1. مرورگرهاي وب

برچسب عنوان شما نيز در بالاي مرورگر وب شما نمايش داده مي شود و به عنوان نگهدارنده عمل مي كند، به ويژه براي افرادي كه تگ هاي باز بسياري را در مرورگر خود دارند. عناوين منحصر به فرد و عناويني كه به راحتي قابل تشخيص باشند به همراه كلمات كليدي مهم در نزديك ترين مكان، اين اطمينان را حاصل مي كند كه مردم محتوي شما را به راحتي دنبال كنند و انها را از دست ندهند.

  1. شبكه هاي اجتماعي

برخي از وب سايت هاي خارجي - به خصوص شبكه هاي اجتماعي - از برچسب عنوان شما براي زماني كه مي خواهند صفحه شما را به اشتراك بگذاريد استفاده مي كنند. در اينجا يك تصوير از فيس بوك را براي مثال براي شما قرار داده ايم:

به ياد داشته باشيد كه برخي از شبكه هاي اجتماعي (از جمله فيس بوك و توييتر) داراي متا تگ هاي مربوط به خود هستند، كه به شما اين امكان را مي دهد كه عناويني را مشخص كنيد كه از برچسب عنوان اصلي شما كمي متفاوت است. اين كار مي تواند به شما اجازه دهد سايت خود را براي هر شبكه اي بهينه سازي كنيد و از عناوين طولاني تري در زمان و يا جايي ديگر استفاده كنيد كه اين كار مي تواند براي شما سودمند باشد.

چگونه يك برچسب عنوان خوب بنويسم؟

از آنجايي كه برچسب هاي عنوان بخش مهمي از بهينه سازي موتورهاي جستجو و تجربه جستجو كاربر هستند، نوشتن آنها به طور موثر فوق العاده به تلاش كمي نياز دارد، اما تاثير زيادي در سئو دارد. در اينجا توصيه هاي حياتي براي بهينه سازي برچسب هاي عنوان براي موتورهاي جستجو و اهداف كاربردي را برايتان ارائه داده ايم:

  1. مشاهده طول عنوان خود

اگر عنوان شما بيش از حد طولاني است، موتورهاي جستجو ممكن است با اضافه كردن يك علامت ("...") آن را كاهش دهند و اين كار مي تواند كلمات مهم را از آن حذف كند. در حالي كه ما به طور كلي توصيه ميكنيم عناوين خود را زير 60 كاراكتر نگه داريم، تعيين دقيق ميزان كاراكتر ها كمي پيچيده تر است زيرا اين محدوديت بر اساس عرض عنوان نيز برنامه ريزي شده است كه محدوده آن 600 پيكسل است.

بعضي از كاراكتر ها به طور طبيعي فضاي بيشتري را به خود اختصاص مي دهند. يك كاراكتر مثل حرف بزرگ "W" از كاراكترهاي حروف كوچك مانند "I" و يا "t" گسترده تر است. نگاهي به نمونه هاي زير:

در عنوان اول 77 كاراكتر كامل نمايش داده ميشوند، زيرا "ittl" در "Littlest" بسيار باريك است و عنوان داراي ("|") است. عنوان دوم كاراكتر هاي پس از 42 كاراكتر اول به دليل حروف بزرگ آن (مانند "W") حذف مي شود و اين واقعيت كه كلمه بعدي در برچسب عنوان نام كامل وب سايت است از آن حذف شده است.

سعي كنيد از عناوين ALL CAPS (حروف بزرگ) اجتناب كنيد. ممكن است خواندن آنها براي بازديد كنندگان دشوار باشند، و ممكن است گوگل تعداد كاراكتر هاي نمايش داده شده را كاهش دهد.

در نظر داشته باشيد كه حتي با محدوديت طول عنوان، موتورهاي جستجو ممكن است عنوان متفاوتي را براي نمايش آنچه شما در برچسب عنوان خود ارائه مي كنيد را ارائه دهند. به عنوان مثال، گوگل ممكن است نام تجاري شما را به عنوان نمايش داده شده اضافه كند، مانند اين:

در اينجا، به اين دليل كه Google قبل از اضافه كردن نام تجاري متن را قطع كرده است (متن قبل از "..." متن اصلي است)، فقط 35 عنوان ازعنوان اصلي نمايش داده شده است. در مورد نحوه جلوگيري از بازنويسي عنوان خود توسط موتورهاي جستجو اطلاعات زير را مشاهده نماييد.

به ياد داشته باشيد كه در برخي موارد ممكن است عناوين طولاني تر ممكن براي اشتراك گذاري اجتماعي بهتر كار كنند و اينكه بعضي از عناوين به طور طبيعي طولاني هستند. پس خوب است بدانيم كه چگونه عناوين در نتايج جستجو ظاهر مي شود، اما هيچ امتيازي براي استفاده از عناوين طولاني وجود ندارد. از قضاوت خود استفاده نماييد و از ديد يك جستجو كننده به سايت خود نگاه كنيد.

  1. كلمات كليدي سئو را بيش از حد استفاده نكنيد

در حالي كه هيچگونه جريمه اي در الگوريتم هاي گوگل براي عناوين طولاني ساخته نشده است، اما اگر شما عنوان خود را با كلمات كليدي پر كنيد به طوري كه يك تجربه كاربري بد را ايجاد كند شما ممكن است به دردسر بيافتيد، مانند:

Buy Widgets, Best Widgets, Cheap Widgets, Widgets for Sale

از استفاده از عناويني كه فقط يك ليست از كلمات كليدي را تشكيل داده اند و يا تكرار تغيير يافته از كلمه كليدي است به صورت مكرر اجتناب كنبد. اين عناوين براي جستجو كاربران بسيار بد است و مي تواند براي شما در مواجه با موتورهاي جستجو مشكل ايجاد نمايد. موتورهاي جستجو تغييرات كلمات كليدي را درك مي كنند، و اين كار غير ضروري و غيرممكن است كه هر نسخه از كلمات كليدي خود را درون يك عنوان قرار دهيد.

  1. به هر صفحه يك عنوان منحصر به فرد بدهيد

عناوين منحصر به فرد به موتورهاي جستجو كمك مي كنند تا بفهمند كه محتواي شما منحصر به فرد و ارزشمند است، و همچنين نرخ كليك را افزايش مي دهد. در مقياس صدها و يا هزاران صفحه موجود، ايجاد يك عنوان منحصر به فرد براي هر صفحه غير ممكن است، اما CMS مدرن و قالبهاي مبتني بر كد بايد به شما اجازه دهد حداقل عناوين منحصر به فرد را براي تقريبا هر صفحه مهم در سايت شما ايجاد كنيد. براي مثال، اگر شما هزاران صفحه محصول با يك پايگاه داده از نام و دسته بندي محصولات داشته باشيد، مي توانيد از اين داده ها براي ايجاد عناوين استفاده كنيد:

[Product Name] - [Product Category] | [Brand Name]

[نام محصول] - [رده محصول] | [نام تجاري]

از عناوين پيش فرض، مانند "صفحه اصلي" يا "صفحه جديد" اجتناب كنيد- اين عناوين ممكن است باعث شود كه Google فكر كند محتواي شما در سايت شما (يا حتي در ساير سايتهاي وب) تكراري است. علاوه بر اين، اين عناوين تقريبا هميشه نرخ هاي كليك را كاهش مي دهند. از خود بپرسيد: چقدر احتمال دارد شما بر روي يك صفحه با نام "بدون عنوان" يا "صفحه محصول" كليك كنيد؟

  1. كلمات كليدي مهم در ابتدا قرار دهيد

بر اساس آزمايش ها و تجربيات ، كلمات كليدي نزديكتر به شروع برچسب عنوان شما ممكن است تاثير بيشتري در رتبه بندي جستجو داشته باشد. علاوه بر اين، تحقيقات تجربي تجربه نشان مي دهد كه افراد ممكن است به اندازه دو كلمه اول يك عنوان اسكن كنند. به همين دليل توصيه مي كنيم عناويني را كه در آن جنبه ي منحصر به فرد بودن صفحه (به عنوان مثال نام محصول) است را در مكان هاي اول نمايش دهيد. از عناويني مانند زير اجتناب كنيد:

Brand Name | Major Product Category - Minor Product Category - Name of Product

نام تجاري | نوع محصول اصلي - رده محصولات كوچك - نام محصول

عنوان هايي مانند مثال بالا اطلاعات تكراري هستند و در نگاه اول مقدار منحصر به فرد بسيار كمي را ارائه مي دهند. علاوه بر اين، اگر موتورهاي جستجو يك عنوان مانند اين را قطع كنند، بخش منحصر به فرد بيشتر احتمال دارد كه ناپديد شود.

  1. از نام تجاري خود استفاده كنيد

اگر يك برند قوي و معروف داريد، آنگاه اضافه كردن آن به عناوين خود ممكن است به افزايش نرخ كليك كمك كند. ما معمولا توصيه مي كنيم نام تجاري خود را در انتهاي عنوان قرار دهيد، اما مواردي مانند صفحه اصلي يا صفحه شما وجود دارد كه ممكن است بخواهيد بيشتر بر پايه نام تجاري شما تمركز داشته باشد. همانطور كه قبلا ذكر شد، گوگل ممكن است نام تجاري شما را به صورت خودكار به عناوين نمايش داده شما اضافه كند، بنابراين توجه داشته باشيد كه نتايج جستجوي شما به چه صورت نمايش داده خواهد شد.

  1. براي مشتريان خود بنويسيد

در حالي كه برچسب هاي عنوان براي سئو بسيار مهم هستند، به ياد داشته باشيد كه اولين كار اين است كه كليك بيشتري را از بازديدكنندگان هدفمند كه احتمالا محتواي شما را داراي ارزش بيشتري مي دانند بدست آوريد. در هنگام ايجاد برچسب هاي عنوان خود، علاوه بر بهينه سازي و استفاده از كلمات كليدي، در مورد تجربه كاربر وارد شده نيز فكر كنيد. برچسب عنوان اولين تعامل بازديد كننده جديد با نام تجاري شما است هنگامي كه آن را در نتايج جستجو پيدا مي كند. اين عنوان بايد پيام مثبت و دقيقي را به گيرنده منتقل كند.

چرا گوگل از برچسب عنوان من استفاده نمي كند؟

گاهي اوقات ممكن است گوگل يك عنوان را نمايش دهد كه با برچسب عنوان شما مطابقت ندارد. اين مي تواند خسته كننده باشد، اما هيچ راهي آسان براي مجبور كردن آنها به استفاده از عنوان تعريف شده شما وجود ندارد. وقتي اين اتفاق مي افتد، چهار توضيح احتمالي براي آن وجود دارد ...

  1. عنوان شما پر از كلمه كليدي پر است

همانطور كه در بالا توضيح داده شد، اگر شما سعي مي كنيد عنوان خود را با كلمات كليدي (گاهي اوقات به عنوان "بهينه سازي بيش از حد") پر كنيد، گوگل ممكن است كه آن را به سادگي بازنويسي كند. به دلايل بسياري، عنوان خود را براي جستجوي بيشتر و مفيد تر كاربران بازنويسي كنيد.

  1. عنوان شما با پرس و جو كاربر مطابقت ندارد

اگر صفحه شما مطابق با يك پرس و جو جستجو باشد كه به خوبي در عنوان شما نشان داده نشده است، گوگل ممكن است كه عنوان نمايش شما را بازنويسي كند. اين اين كار لزوما بد نيست - هيچ عنواني با هر جستجو قابل تصوري مطابقت ندارد - اما اگر عنوان شما براي جستجوهاي مطلوب، حجم بالا رد شود، پس آن را براي مطابق بهتر با كلمات كليدي جستجو و قصد آنها باز نويسي كنيد.

  1. شما يك عنوان جايگزين داريد

در برخي موارد، اگر عنوان شما شامل اطلاعات متناوب، مانند برچسب هاي متا براي فيس بوك يا توييتر باشد گوگل ممكن است تصميم به استفاده از اين عناوين به جاي عنوان اصلي را بگيرد. باز هم، اين لزوما يك كار بد نيست، اما اگر اين نمايش عنوان نامناسبي را براي سايت شما ايجاد مي كند، ممكن است بخواهيد داده هاي عنوان جايگزين را بازنويسي كنيد.

  1. شما يك فهرست DMOZ قديمي داريد

در موارد نادر، موتورهاي جستجو ممكن است يك عنوان از DMOZ (همانند Open Directory Project) را بكشند. اگر عنوان صفحه نمايش شما در جستجوي با تگ عنوان شما مطابقت نداشته باشد، اما با ليست DMOZ شما را مطابقت داشته باشد، شما مي توانيد اين جايگزيني را با تگ Robots NOODP مسدود كنيد، كه اين كار شبيه به اين است:

روبات هاي متا يك موضوع نسبتا فني هستند، اما اگر شما يك عنوان نمايش داده شده غير قابل توصيف را در SERP مي بينيد يك جستجوي سريع در DMOZ براي تجارت خود انجام دهيد.

برچسب عنوان يا تگ عنوان يك عنصر HTML است كه عنوان يك صفحه وب را مشخص مي كند. تگ هاي عنوان در صفحات نتايج موتورهاي جستجو (SERPs) به عنوان يك سرخط قابل كليك براي يك نتيجه معين نمايش داده مي شوند و براي قابليت استفاده ، سئو و به اشتراك گذاري اجتماعي بسيار مهم هستند. برچسب عنوان يك صفحه وب بايد يك توضيح دقيق و مختصري از محتواي آن صفحه وب باشد.

براي مثال به كد زير توجه كنيد:

فرمت بهينه

كليد واژه اوليه - كليد واژه ثانويه | نام تجاري

8-foot Green Widgets - Widgets & Tools | Widget World

طول بهينه عنوان

گوگل معمولا 50 تا 60 كاراكتر اول تگ عنوان را نمايش مي دهد. اگر عناوين خود را تا كمتر از 60 كاراكتر حفظ كنيد، تحقيقات ما نشان مي دهد كه شما مي توانيد 90٪ از عناوين خود را به درستي نمايش دهيد. هيچ محدوديتي در استفاده از كاراكتر ها وجود ندارد، زيرا كاركتر ها مي توانند در عرض با يكديگر متفاوت باشند و نمايشگر عنوان گوگل حداكثر (در حال حاضر) تا 600 پيكسل را مي تواند نمايش دهد.

چرا برچسب هاي عنوان مهم هستند؟

تگ هاي عنوان يكي از عوامل مهم در كمك به موتورهاي جستجو در درك آنچه در مورد صفحه شما است، هستند و اولين تصوري هستند كه بسياري از افراد از صفحه شما دارند. تگ هاي عنوان در سه مكان كليدي استفاده مي شود: (1) صفحات نتايج موتور جستجو (SERPs)، (2) مرورگرهاي وب و (3) شبكه هاي اجتماعي.

  1. صفحات نتايج موتور جستجو

برچسب عنوان شما (با چند استثناء) عنوان نمايش داده شده شما را در SERPs تعيين مي كند و اولين تجربه جستجوي بازديد كننده از سايت شماست. حتي اگر سايت شما خوب رتبه بندي شود، عنوان خوب مي تواند عامل تعيين كننده و يا شكست در تعيين اينكه آيا كسي روي لينك شما كليك مي كند يا خير باشد.

  1. مرورگرهاي وب

برچسب عنوان شما نيز در بالاي مرورگر وب شما نمايش داده مي شود و به عنوان نگهدارنده عمل مي كند، به ويژه براي افرادي كه تگ هاي باز بسياري را در مرورگر خود دارند. عناوين منحصر به فرد و عناويني كه به راحتي قابل تشخيص باشند به همراه كلمات كليدي مهم در نزديك ترين مكان، اين اطمينان را حاصل مي كند كه مردم محتوي شما را به راحتي دنبال كنند و انها را از دست ندهند.

  1. شبكه هاي اجتماعي

برخي از وب سايت هاي خارجي - به خصوص شبكه هاي اجتماعي - از برچسب عنوان شما براي زماني كه مي خواهند صفحه شما را به اشتراك بگذاريد استفاده مي كنند. در اينجا يك تصوير از فيس بوك را براي مثال براي شما قرار داده ايم:

به ياد داشته باشيد كه برخي از شبكه هاي اجتماعي (از جمله فيس بوك و توييتر) داراي متا تگ هاي مربوط به خود هستند، كه به شما اين امكان را مي دهد كه عناويني را مشخص كنيد كه از برچسب عنوان اصلي شما كمي متفاوت است. اين كار مي تواند به شما اجازه دهد سايت خود را براي هر شبكه اي بهينه سازي كنيد و از عناوين طولاني تري در زمان و يا جايي ديگر استفاده كنيد كه اين كار مي تواند براي شما سودمند باشد.

چگونه يك برچسب عنوان خوب بنويسم؟

از آنجايي كه برچسب هاي عنوان بخش مهمي از بهينه سازي موتورهاي جستجو و تجربه جستجو كاربر هستند، نوشتن آنها به طور موثر فوق العاده به تلاش كمي نياز دارد، اما تاثير زيادي در سئو دارد. در اينجا توصيه هاي حياتي براي بهينه سازي برچسب هاي عنوان براي موتورهاي جستجو و اهداف كاربردي را برايتان ارائه داده ايم:

  1. مشاهده طول عنوان خود

اگر عنوان شما بيش از حد طولاني است، موتورهاي جستجو ممكن است با اضافه كردن يك علامت ("...") آن را كاهش دهند و اين كار مي تواند كلمات مهم را از آن حذف كند. در حالي كه ما به طور كلي توصيه ميكنيم عناوين خود را زير 60 كاراكتر نگه داريم، تعيين دقيق ميزان كاراكتر ها كمي پيچيده تر است زيرا اين محدوديت بر اساس عرض عنوان نيز برنامه ريزي شده است كه محدوده آن 600 پيكسل است.

بعضي از كاراكتر ها به طور طبيعي فضاي بيشتري را به خود اختصاص مي دهند. يك كاراكتر مثل حرف بزرگ "W" از كاراكترهاي حروف كوچك مانند "I" و يا "t" گسترده تر است. نگاهي به نمونه هاي زير:

در عنوان اول 77 كاراكتر كامل نمايش داده ميشوند، زيرا "ittl" در "Littlest" بسيار باريك است و عنوان داراي ("|") است. عنوان دوم كاراكتر هاي پس از 42 كاراكتر اول به دليل حروف بزرگ آن (مانند "W") حذف مي شود و اين واقعيت كه كلمه بعدي در برچسب عنوان نام كامل وب سايت است از آن حذف شده است.

سعي كنيد از عناوين ALL CAPS (حروف بزرگ) اجتناب كنيد. ممكن است خواندن آنها براي بازديد كنندگان دشوار باشند، و ممكن است گوگل تعداد كاراكتر هاي نمايش داده شده را كاهش دهد.

در نظر داشته باشيد كه حتي با محدوديت طول عنوان، موتورهاي جستجو ممكن است عنوان متفاوتي را براي نمايش آنچه شما در برچسب عنوان خود ارائه مي كنيد را ارائه دهند. به عنوان مثال، گوگل ممكن است نام تجاري شما را به عنوان نمايش داده شده اضافه كند، مانند اين:

در اينجا، به اين دليل كه Google قبل از اضافه كردن نام تجاري متن را قطع كرده است (متن قبل از "..." متن اصلي است)، فقط 35 عنوان ازعنوان اصلي نمايش داده شده است. در مورد نحوه جلوگيري از بازنويسي عنوان خود توسط موتورهاي جستجو اطلاعات زير را مشاهده نماييد.

به ياد داشته باشيد كه در برخي موارد ممكن است عناوين طولاني تر ممكن براي اشتراك گذاري اجتماعي بهتر كار كنند و اينكه بعضي از عناوين به طور طبيعي طولاني هستند. پس خوب است بدانيم كه چگونه عناوين در نتايج جستجو ظاهر مي شود، اما هيچ امتيازي براي استفاده از عناوين طولاني وجود ندارد. از قضاوت خود استفاده نماييد و از ديد يك جستجو كننده به سايت خود نگاه كنيد.

  1. كلمات كليدي سئو را بيش از حد استفاده نكنيد

در حالي كه هيچگونه جريمه اي در الگوريتم هاي گوگل براي عناوين طولاني ساخته نشده است، اما اگر شما عنوان خود را با كلمات كليدي پر كنيد به طوري كه يك تجربه كاربري بد را ايجاد كند شما ممكن است به دردسر بيافتيد، مانند:

Buy Widgets, Best Widgets, Cheap Widgets, Widgets for Sale

از استفاده از عناويني كه فقط يك ليست از كلمات كليدي را تشكيل داده اند و يا تكرار تغيير يافته از كلمه كليدي است به صورت مكرر اجتناب كنبد. اين عناوين براي جستجو كاربران بسيار بد است و مي تواند براي شما در مواجه با موتورهاي جستجو مشكل ايجاد نمايد. موتورهاي جستجو تغييرات كلمات كليدي را درك مي كنند، و اين كار غير ضروري و غيرممكن است كه هر نسخه از كلمات كليدي خود را درون يك عنوان قرار دهيد.

  1. به هر صفحه يك عنوان منحصر به فرد بدهيد

عناوين منحصر به فرد به موتورهاي جستجو كمك مي كنند تا بفهمند كه محتواي شما منحصر به فرد و ارزشمند است، و همچنين نرخ كليك را افزايش مي دهد. در مقياس صدها و يا هزاران صفحه موجود، ايجاد يك عنوان منحصر به فرد براي هر صفحه غير ممكن است، اما CMS مدرن و قالبهاي مبتني بر كد بايد به شما اجازه دهد حداقل عناوين منحصر به فرد را براي تقريبا هر صفحه مهم در سايت شما ايجاد كنيد. براي مثال، اگر شما هزاران صفحه محصول با يك پايگاه داده از نام و دسته بندي محصولات داشته باشيد، مي توانيد از اين داده ها براي ايجاد عناوين استفاده كنيد:

[Product Name] - [Product Category] | [Brand Name]

[نام محصول] - [رده محصول] | [نام تجاري]

از عناوين پيش فرض، مانند "صفحه اصلي" يا "صفحه جديد" اجتناب كنيد- اين عناوين ممكن است باعث شود كه Google فكر كند محتواي شما در سايت شما (يا حتي در ساير سايتهاي وب) تكراري است. علاوه بر اين، اين عناوين تقريبا هميشه نرخ هاي كليك را كاهش مي دهند. از خود بپرسيد: چقدر احتمال دارد شما بر روي يك صفحه با نام "بدون عنوان" يا "صفحه محصول" كليك كنيد؟

  1. كلمات كليدي مهم در ابتدا قرار دهيد

بر اساس آزمايش ها و تجربيات ، كلمات كليدي نزديكتر به شروع برچسب عنوان شما ممكن است تاثير بيشتري در رتبه بندي جستجو داشته باشد. علاوه بر اين، تحقيقات تجربي تجربه نشان مي دهد كه افراد ممكن است به اندازه دو كلمه اول يك عنوان اسكن كنند. به همين دليل توصيه مي كنيم عناويني را كه در آن جنبه ي منحصر به فرد بودن صفحه (به عنوان مثال نام محصول) است را در مكان هاي اول نمايش دهيد. از عناويني مانند زير اجتناب كنيد:

Brand Name | Major Product Category - Minor Product Category - Name of Product

نام تجاري | نوع محصول اصلي - رده محصولات كوچك - نام محصول

عنوان هايي مانند مثال بالا اطلاعات تكراري هستند و در نگاه اول مقدار منحصر به فرد بسيار كمي را ارائه مي دهند. علاوه بر اين، اگر موتورهاي جستجو يك عنوان مانند اين را قطع كنند، بخش منحصر به فرد بيشتر احتمال دارد كه ناپديد شود.

  1. از نام تجاري خود استفاده كنيد

اگر يك برند قوي و معروف داريد، آنگاه اضافه كردن آن به عناوين خود ممكن است به افزايش نرخ كليك كمك كند. ما معمولا توصيه مي كنيم نام تجاري خود را در انتهاي عنوان قرار دهيد، اما مواردي مانند صفحه اصلي يا صفحه شما وجود دارد كه ممكن است بخواهيد بيشتر بر پايه نام تجاري شما تمركز داشته باشد. همانطور كه قبلا ذكر شد، گوگل ممكن است نام تجاري شما را به صورت خودكار به عناوين نمايش داده شما اضافه كند، بنابراين توجه داشته باشيد كه نتايج جستجوي شما به چه صورت نمايش داده خواهد شد.

  1. براي مشتريان خود بنويسيد

در حالي كه برچسب هاي عنوان براي سئو بسيار مهم هستند، به ياد داشته باشيد كه اولين كار اين است كه كليك بيشتري را از بازديدكنندگان هدفمند كه احتمالا محتواي شما را داراي ارزش بيشتري مي دانند بدست آوريد. در هنگام ايجاد برچسب هاي عنوان خود، علاوه بر بهينه سازي و استفاده از كلمات كليدي، در مورد تجربه كاربر وارد شده نيز فكر كنيد. برچسب عنوان اولين تعامل بازديد كننده جديد با نام تجاري شما است هنگامي كه آن را در نتايج جستجو پيدا مي كند. اين عنوان بايد پيام مثبت و دقيقي را به گيرنده منتقل كند.

چرا گوگل از برچسب عنوان من استفاده نمي كند؟

گاهي اوقات ممكن است گوگل يك عنوان را نمايش دهد كه با برچسب عنوان شما مطابقت ندارد. اين مي تواند خسته كننده باشد، اما هيچ راهي آسان براي مجبور كردن آنها به استفاده از عنوان تعريف شده شما وجود ندارد. وقتي اين اتفاق مي افتد، چهار توضيح احتمالي براي آن وجود دارد ...

  1. عنوان شما پر از كلمه كليدي پر است

همانطور كه در بالا توضيح داده شد، اگر شما سعي مي كنيد عنوان خود را با كلمات كليدي (گاهي اوقات به عنوان "بهينه سازي بيش از حد") پر كنيد، گوگل ممكن است كه آن را به سادگي بازنويسي كند. به دلايل بسياري، عنوان خود را براي جستجوي بيشتر و مفيد تر كاربران بازنويسي كنيد.

  1. عنوان شما با پرس و جو كاربر مطابقت ندارد

اگر صفحه شما مطابق با يك پرس و جو جستجو باشد كه به خوبي در عنوان شما نشان داده نشده است، گوگل ممكن است كه عنوان نمايش شما را بازنويسي كند. اين اين كار لزوما بد نيست - هيچ عنواني با هر جستجو قابل تصوري مطابقت ندارد - اما اگر عنوان شما براي جستجوهاي مطلوب، حجم بالا رد شود، پس آن را براي مطابق بهتر با كلمات كليدي جستجو و قصد آنها باز نويسي كنيد.

  1. شما يك عنوان جايگزين داريد

در برخي موارد، اگر عنوان شما شامل اطلاعات متناوب، مانند برچسب هاي متا براي فيس بوك يا توييتر باشد گوگل ممكن است تصميم به استفاده از اين عناوين به جاي عنوان اصلي را بگيرد. باز هم، اين لزوما يك كار بد نيست، اما اگر اين نمايش عنوان نامناسبي را براي سايت شما ايجاد مي كند، ممكن است بخواهيد داده هاي عنوان جايگزين را بازنويسي كنيد.

  1. شما يك فهرست DMOZ قديمي داريد

در موارد نادر، موتورهاي جستجو ممكن است يك عنوان از DMOZ (همانند Open Directory Project) را بكشند. اگر عنوان صفحه نمايش شما در جستجوي با تگ عنوان شما مطابقت نداشته باشد، اما با ليست DMOZ شما را مطابقت داشته باشد، شما مي توانيد اين جايگزيني را با تگ Robots NOODP مسدود كنيد، كه اين كار شبيه به اين است:

روبات هاي متا يك موضوع نسبتا فني هستند، اما اگر شما يك عنوان نمايش داده شده غير قابل توصيف را در SERP مي بينيد يك جستجوي سريع در DMOZ براي تجارت خود انجام دهيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 17

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 335
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 133
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 70
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 297
  • بازدید ماه : 552
  • بازدید سال : 1816
  • بازدید کلی : 71233
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی